Obecnie przedsiębiorcy i osoby fizyczne mają ułatwione rozliczanie się z urzędem skarbowym, gdyż wysokość składki określi specjalny program, a dokumenty można przesłać przez internet. Jeśli chcemy obsługiwać e-deklaracje, program pobierzemy na swój komputer. Jakie są sposoby składania rozliczeń?
Sposoby wysyłania e-deklaracji. Program i inne rozwiązania
Obowiązek podatkowy bez wychodzenia z domu można zrealizować na trzy sposoby. Pierwszym z nic jest wypełnienie formularza internetowego, a chcąc to zrobić, trzeba wejść w znajdującą się na stronie urzędu zakładkę e-Deklaracje. Następnie wybiera się interesujący nas podatek i pobiera odpowiedni formularz, który musimy wypełnić, a następnie podpisać podpisem kwalifikowanym lub danymi autoryzacyjnymi. Po zakończeniu procesu pobiera się i zachowuje Urzędowe Poświadczenia Odbioru (UPO). Jakie jest najprostszy sposób na wypełnianie e-deklaracji? Program z pewnością ułatwia to zadanie. Dzięki temu, korzystając z modułu systemu finansowo-księgowego można wysłać deklaracje, automatycznie je podpisując.
Najpopularniejszy sposób wysyłanie e-deklaracji. Program komputerowy.
Specjalna platforma (sprawdź: https://reset2.pl/oferta/standard/r2fk/opis-programu) umożliwia także złożenie deklaracji VAT (zwłaszcza popularne VAT-7 i VAT-7K) oraz PCC (deklaracja dla podatku od czynności cywilnoprawnych). Dane podawane w deklaracji muszą być autoryzowane przed podatnika. Pozwala to wyeliminować sytuacje, kiedy ktoś chce się pod niego podszyć. Po przesłaniu formularza użytkownik otrzymuje potwierdzenie poprawnego przebiegu całej operacji w postaci wygenerowanego Urzędowego Poświadczenia Odbioru. Wysyłanie e-deklaracji jest procesem kilkuetapowym. Najpierw trzeba wypełnić wszystkie niezbędne druki. Po zweryfikowaniu poprawności wypełnienia zeznania można przystąpić do wysyłki, wprowadzając dane autoryzujące. Wszystkie wymienione dane muszą być ze sobą zgodne, w przeciwnym razie e-deklaracja nie zostanie przyjęta przez system.
Nie tylko zwykłe e-deklaracje. Program i inne rozwiązania
Chcąc rozliczyć się z urzędem skarbowym, można skorzystać również z Uniwersalnej Bramki Dokumentów (UBD). Trzeba uruchomić odpowiednią aplikację, wypełnić formularz, a następnie podpisać go. Tak przygotowany plik przesyła się do UBD i pobiera UPO. Czasami zdarza się, że trzeba dokonać korekty deklaracji, ale nie można tego zrobić za pośrednictwem bramki UBD, a przesyła się jako pojedynczy dokument do systemu e-Deklaracje. Musimy zadbać o to, by wszystko działało dobrze, co oznacza, że trzeba w systemie zainstalować przede wszystkim zestaw do składania podpisu elektronicznego (czytnik i oprogramowanie); oczywiście, jest to konieczne tylko wtedy, jeśli chcemy wysyłać tak podpisywane formularze. Koniecznie trzeba mieć również dostępny nieodpłatnie program Adobe Reader. Informatyk powinien również zadbać o wtyczkę (plug-in)
niezbędną do wysyłania drogą elektroniczną dokumentów podatkowych, wypełnianych w interaktywnych formularzach w formacie PDF.
Podatnicy mogą posłużyć się papierowymi drukami lub skorzystać z systemu e-deklaracje – program, wtyczka lub formularz internetowy. Bez względu na sposób, trzeba sprawdzić poprawność przesyłanych danych.